Prusi Dosszié

Prusi Dosszié

FEKETE HELIKOPTEREK

2016. április 05. - Prusi

Az elmúlt évtizedekben több száz alkalommal fordult elő, hogy az égen repülő azonosítatlan tárgyak megjelenése előtt, közben vagy után titokzatos, jelzés nélküli fekete helikopterek emelkedtek a magasba, amelyek üldözni kezdték az ufókat. Számos ismert mérnök, kutató és újságíró próbált már kielégítő magyarázattal szolgálni a helikopterek és az ufók közötti – meglehetősen értelmetlennek és fenyegetőnek tűnő – kapcsolatra, eddig azonban egy elméletet sem sikerült kétséget kizáróan bizonyítani.

20160405_illusztracio_1.jpg

Elsősorban az Egyesült Államokból és nyugat-európai országokból érkeznek beszámolók a csendesen és gyorsan szálló fekete helikopterek felbukkanásáról. A sötét színű, jelölés nélküli katonai gépeket rendszerint többen is megpillantják, amint azonosítatlan tárgyakat vagy különös fényjelenségeket üldöznek kilométereken át – sokszor olyan alacsonyan repülve, hogy szinte súrolják a fák koronáit –, majd perceken belül eltűnnek a horizonton. A szemtanúk egybehangzó leírásai alapján az erőteljes, mesterien megmunkált légi járművek szinte hangtalanul, „lopakodó üzemmódban” suhannak az égen, és rendszeresen áthágják a szabályokat azzal, hogy nem kapcsolják fel az azonosítást biztosító fényeket, illetve a minimumhatár alatti magasságban repülnek.

 

Elgondolkodtató teóriák

A gyanús helikopterek először a hetvenes években jelentek meg Észak-Amerikában – a legtöbb bejelentés Texas és Colorado államokból érkezett –, majd a kilencvenes évektől más területeken is regisztrálták előfordulásukat, így Kanadában, a Közel-Keleten, Nagy-Britanniában és Franciaországban. A helyi hatóságok általában a kormányszervekhez vagy a hadsereghez továbbítják a különös légi járművek eredetére és tevékenységére kíváncsi kutatókat, azonban eddig egyetlen ország sem ismerte el a létezésüket, nem adott magyarázatot a történtekre, és hivatalos vizsgálatok sem indultak a bejelentések kivizsgálására. Nem meglepő, hogy számos találgatás és összeesküvés-elmélet látott napvilágot a rejtélyes szerkezetekkel kapcsolatban.

Mivel a fekete helikoptereket általában ufómegfigyelések helyszínein látják, a legelfogadottabb teória szerint az amerikai katonai erők és titkosszolgálatok tulajdonát képezik, elsődleges céljuk pedig figyelemmel kísérni az idegen járművek mozgását és céljait, veszély esetén fellépve ellenük. Érdekes módon azonban előfordult olyan eset is, amikor nem ufók üldözésére, hanem azok „díszkíséretére” került sor, amely még érthetetlenebbé teszi a jelenséget. Többekben felvetődött, hogy a katonai helikopterek bizonyos ufóesetek szemtanúit követik, de az is elképzelhető, hogy helikoptereknek álcázott földönkívüli űrjárművek zaklatják őket.

20160405_illusztracio_2.jpg

A szemtanúk tapasztalatai alapján a fekete helikopterek gabonakörök és állatcsonkítások közelében is gyakran megjelennek. Az ufológia egyik leghátborzongatóbb rejtélyét képező ötödik típusú találkozások során nagy testű háziállatok, főként szarvasmarhák megcsonkított tetemére bukkannak a szántóföldeken. E kegyetlen állatkínzások elkövetői az állatokat felviszik vagy fellógatják egy járműre, és az ott elvégzett precíz sebészi beavatkozásokat követően a maradványokat visszadobják a földre. Mivel erre a célra a földi technológia is alkalmas, ezért elképzelhető, hogy az állatcsonkításokért a helikopterek irányítóit is felelősség terheli. Sokan a hadsereg biológiai kísérleteit sejtik a jelenség hátterében, néhány esetben ugyanis olyan alacsonyan szálló fekete helikopterekről számoltak be, amelyek ismeretlen – az állatokra nézve végzetes, és az emberekre is rendkívül veszélyes – vegyi anyagokat szórtak szét hatalmas területeken. Az USA-ban eddig egy olyan légi bázis létezését sikerült bizonyítani, ahol fekete helikopterek állomásoznak: a nevadai Nellis légi támaszponton több tucat ilyen járművet sikerült lefotózni.

 

Fekete helikopterek Magyarországon?

Bár a hazai kutatókhoz eddig nem érkezett bejelentés Magyarországon észlelt, ufókat üldöző fekete helikopterekről, meglepően nehéz volt választ kapni arra a kérdésre, hogy a magyar rendőrség és a honvédség egyáltalán rendelkezik-e ilyen légi járművekkel. Az elmúlt években ugyanis számos, a témához kapcsolódó érdekes esetről kaptunk beszámolót. Többször előfordult például, hogy ufóészlelést követően a szemtanúk még fel sem ocsúdtak a megdöbbenéstől, amikor percekkel később katonai helikopterek bukkantak elő szinte a semmiből, és tűntek el a távolban a rejtélyes tárgy nyomában. Arra is akadt már példa, hogy egy-egy helikopter – beleolvadva a sötét égbe – olyan csendesen szállt az erdő felett, fénycsóvákkal pásztázva a vidéket, hogy alig lehetett megkülönböztetni egy valódi repülő csészealjtól.

Némi utánajárást követően kiderült, hogy a magyar állam csupán néhány bevethető helikopterrel rendelkezik, és az ezekkel kapcsolatos információk sem minden esetben nyilvánosak. Az Országos Rendőr-főkapitányság sajtóosztálya arra hivatkozva hárította el a válaszadást, hogy a rendőrség légi járműveinek technikai adatait kizárólag a műszaki személyzet ismerheti. Pedig a rendőrség több olyan helikopterrel is rendelkezik, amelyeket veszélyhelyzet vagy természeti katasztrófa esetén is azonnal képes mozgósítani. A Terrorelhárítási Központ tájékoztatása szerint a TEK „vagyonkezelésében, üzemeltetésében sem elavult, sem modern helikopter nincs és nem is volt”, a szervezet felállítása óta helikopterbeszerzés nem történt.

20160405_illusztracio_3.jpg

Hazánkban több katonai kiképzőközpont, repülőtér és gyakorlóterep közelében is találhatók olyan hangárok, amelyeket évtizedekkel ezelőtt légi járművek modernizálására, átépítésére és tárolására emeltek. A honvédségi alakulatok által őrzött telephelyek Magyarországon is kiváló rejtekhelyet nyújtanak azoknak a harci eszközöknek, amelyeket kizárólag azonosítatlan járművek meghatározása, követése és elfogása érdekében vetnek be. Erre a célra a szolnoki helikopterbázis és a pápai repülőtér mellett a Balaton-felvidéki gyakorlótér is alkalmas, amelynek több száz hektáros környéke szigorúan védett völgykatlanokat foglal magába. A külvilágtól elzárt, a katonaság által ellenőrzött területek találhatók a Dunántúl nyugati és déli vidékein, az Őrségben, a Zselicben, valamint a Pilisben is.

Megkerestük a Honvédelmi Minisztériumot, hogy adjon részletes tájékoztatást a honvédelem légi felszereltségéről, ám azt a választ kaptuk, hogy minden haditechnikai eszközre vonatkozó adat a keletkezésétől számított 30 évig honvédelmi, illetve nemzetbiztonsági érdekből nem nyilvános. A minisztérium válaszából ugyanakkor kiderült, hogy a sereg minimális számú üzemképes szállító helikopterrel rendelkezik. A legtöbbet használt Mi–8-as típust 1969-ben állították forgalomba, és egy tankolással 450 kilométer távolságra juthat el, maximum 180 km/óra sebességre gyorsulva. A hivatalos álláspont szerint ezeket a helikoptereket – az előírásoknak megfelelően – minden esetben sötétbarnára festik, fekete színű nincsen köztük.

Természetesen a több mint négy évtizeddel ezelőtt gyártott, s azóta tucatnyi szervizelésen átesett gépekkel a magyar katonáknak esélye sem lenne a légtérben felbukkanó ufók nyomába eredni. Ehhez a feladathoz már vadászgépeket kellene mozgósítani, komolyabb fenyegetettség esetén pedig csak külföldről érkezhetne támogatás. A honvédségi helikopterflotta közeljövőben tervezett bővítését követően viszont már nem okozna meglepetést, ha néhány éven belül hazánk területéről is elkezdenének érkezni beszámolók azonosítatlan repülő tárgyakat üldöző, titokzatos fekete helikopterekről.

PRUSINSZKI ISTVÁN

EREDETILEG MEGJELENT
AZ UFÓMAGAZIN 2016. MÁRCIUSI SZÁMÁBAN

süti beállítások módosítása