Névjegy

prusidosszie_profilkep.jpg

 

E-mail: prusiblog@gmail.com

 

Prusinszki István 2003-ban szerzett újságíró szakképesítést a BKF-en, 2018-ban végzett az ELTE BTK informatikus könyvtáros BA szakán. Középiskolás korától több nyomtatott hírlap és folyóirat munkatársa, jelenleg önkormányzati lapszerkesztő és olvasószerkesztő. Komplex blogját 2012-ben indította; 2015-től a Meridián Csoport alapító tagja. Érdekli a kommunikáció- és információtudomány, a földönkívüli létformák keresésének alternatívái és a tudomány jelenlegi állása szerint megmagyarázatlan jelenségek, hobbija a természetjárás és a fotózás.

Facebook-oldal

Látogatottság

prusidosszie_olvasottsag_202011.jpg

Ajánló

prusi_dosszie_twitter_banner.png

 

ismerd_meg_hazadat_hird.JPG

 

retrospektiv_hird.jpg

 

alhir_dosszie.jpg

 

pislogas_hirdetes.jpg

 

idegen_zona_hird.jpg

 
misztikus_zona_hird.jpg

 tiltott_zona_ujhird.jpg

Adatvédelem

adatkezeles_banner.jpg

BÚCSÚ A REPÜLÉSTÖRTÉNETI KIÁLLÍTÁSTÓL

Prusi 2015.06.20. 10:34

Utolsó alkalommal nyitotta meg kapuit a látogatók előtt a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum repüléstörténeti és űrhajózási állandó kiállítása, amely június 26-ig látható a Petőfi Csarnokban. Búcsúzásként néhány héttel ezelőtt megtekintettük a kiállított gépeket, motorokat és hajtóműveket, szimulátorokat, irányítópultokat, egyenruhákat és más érdekes relikviákat.

A Közlekedési Múzeum főépületét „kinőtt” repülési tárlat 1985 őszén került a Petőfi Csarnok felújított, átépített épületének emeleti részére. Az elmúlt három évtized alatt megduplázódott a bemutatott eredeti légi járművek száma, a kiállítás mintegy 650 darab, repüléssel és űrhajózással kapcsolatos tárggyal mutatja be a „legfiatalabb” közlekedési ágazatokat az érdeklődőknek. A tárlaton több mint 50 repülőgép, űrhajózási műszerek és repülőgép-hajtóművek láthatók, de egy Szojuz űrhajó másolatába és egy vitorlázógép pilótafülkéjébe is beülhetnek a látogatók.

A több mint félszáz eredeti légi jármű között látható az első, ipari körülmények között előállított magyar gyártású repülőgép, valamint a világ első tiszta fémépítésű közforgalmi repülőgéptípusa, a IV. Károlyt Magyarországra szállító Junkers F-13-as. A látogatók megtekinthetik többek között idősebb Rubik Ernő Kossuth-díjas repülőgép-tervező munkáit, valamint a cseh, lengyel, szovjet repülőgépgyártást képviselő sport-, kiképző- és munkarepülőgépeket.

Az űrhajózási–űrkutatási gyűjtemény egyik legérdekesebb kiállítási tárgya az űrruha, s két igazi kuriózum a vitrinekben a holdporminta és az űrrepülőgépek borításához használt hővédő csempe. A kiállított tárgyak között műholdmodellek és űrhajómakettek, műszerek és eredeti Szojuz-űrhajó alkatrészek egyaránt szerepelnek. Itt láthatók a magyar kutatók, mérnökök sikeres, nemzetközi űrprogramokban használatos berendezései, egyebek mellett a ma is használatos Pille dózismérő-kiértékelő műszer.

Az MMKM repüléstörténeti kiállítása június 26-án zár be a bontásra váró Petőfi Csarnokban, ideiglenes elhelyezéséről még nem született döntés. A Közlekedési Múzeum állandó kiállítása már április 15-én bezárt, mivel a Liget Budapest Projekt keretében a múzeumot átépítik.

FORRÁS: KÖZLEKEDÉSI MÚZEUM HONLAPJA
FOTÓK: PRUSINSZKI ISTVÁN

Címkék: Retrospektív

süti beállítások módosítása